Dopravný podnik mesta Žiliny s.r.o. (DPMŽ) si od zhustenia intervalov spojov v mestskej hromadnej doprave sľubuje skrátenie času prepravy aj čakania na zástavkách. Na konci októbra uplynie mesiac, odkedy zaviedli hustejší interval spojov na linkách č. 6 a 16, ako aj menšie úpravy grafikonov na niektorých ďalších linkách.
„Dnes môžeme zhodnotiť, že zhustenie intervalov spojov jednoznačne prispieva k väčšiemu komfortu cestovania. Zásadný benefit prináša v podobe skrátenia časov čakania či prepravy s prestupom. Zhustenie spojov nám zároveň umožňuje vyriešiť požiadavky občanov o jednotlivé posuny odchodov tak, aby stihli hromadnou dopravou prísť načas do práce alebo stihli odchod pri skončení pracovnej doby,“ uviedol riaditeľ DPMŽ Ján Barienčík.
Podľa slov Barienčíka je zhustenie intervalu spojov na významných trolejbusových a autobusových linkách šancou ako obmedziť požiadavky na nové priame spojenia bez prestupu a následné zjednodušenie tarify. Zároveň môžu znížiť celkovú intenzitu premávky v meste tým, že zabezpečia plynulú náväznosť prestupov z liniek MHD na iné formy verejnej dopravy, napríklad na vlak či autobus. Pomôžu tiež motivovať vodičov, aby namiesto auta využili hromadnú dopravu.
Okrem doterajšieho zhustenia spojov, uvažuje DPMŽ v rokoch 2020 – 2021 výrazne posilniť ďalšie trolejbusové spoje, rozšíriť ponuku autobusovej dopravy do prímestských častí či otvoriť linku spájajúcu sídliská Vlčince, Solinky, Kamennú ulicu a Bánovú. Dopravný podnik ročne prepraví viac ako 12-miliónov cestujúcich.
„Ak by sa v budúcnosti našli zdroje na realizáciu všetkých uvedených projektov, som presvedčený, že to cestujúca verejnosť privíta. Chceme totiž poskytnúť cestujúcim a občanom mesta benefit, spojený s adekvátnou ponukou kvality a komfortu. Aktuálne mesto Žilina finančne kompenzuje všetky zľavy v hromadnej doprave, pričom jeden z najväčších výpadkov tržieb dopravného podniku, ktorý musí financovať a nahrádzať, je bezplatná doprava žiakov, študentov alebo dôchodcov,“ podotkol Barienčík.
Zdroj: Mestský úrad v Žiline