Estakáda je súčasťou takmer 10 kilometrov dlhej diaľnice D1 Sverepec – Vrtižer. Denne po diaľničnom úseku prejde približne 27-tisíc áut
Prvý úsek diaľnice začína v križovatke Považská Bystrica, juh. Pri úpätí vrchu Šibeničník prechádza do estakády, ústi do križovatky Považská Bystrica, centrum a nadväzuje na druhý úsek stavby. Tá prechádza inundačným územím Váhu, a preto je vybudovaná na mostných objektoch. Jedným z nich je premostenie Hričovského kanála v celkovej dĺžke 2 110 metrov. Úsek končí pred križovatkou Považská Bystrica, sever.
“Po zrealizovaní stavby sa skrátila jazda medzi Bratislavou a Žilinou o polhodinu a čo bolo najdôležitejšie – podarilo sa nám odkloniť tranzit tisícok áut z centra mesta na diaľničný obchvat,” informuje Národná diaľničná spoločnosť na svojom webe..
Estakáda s dĺžkou 968,73 metra je najdlhšou slovenskou mostnou konštrukciou vo svojej kategórii a toto mostné dielo sa týči do výšky 56 metrov.
“Prípravný proces výstavby prebiehal od roku 2001, keď bol okrem mosta zvažovaný aj tunelový variant. Výstavba prebiehala náročnou technológiou vysúvania. Najprv bolo postavených sedem mostných pylónov, následne sa začalo vysúvať posuvné debnenie,” informuje spoločnosť ďalej.
ZDROJ: Národná diaľničná spoločnosť